Zagadnieniem do którego dotarłem w ramach moich eksploracji EmguCV jest rysowanie. 
Podstawowym narzędziem rysującym jest metoda Draw. Metoda ta ma 11 przeciążeń, które osobiście podzieliłbym na 3 grupy: Rysowanie kształtów, Wyświetlanie tekstu, Rysowanie sekwencji.

Czytaj dalej

Pomimo bardzo bogatego zestawu metod klasy Image nie robi ona wszystkiego. Więc istnieje konieczność operacji bezpośrednio na punktach składających się na obraz.

Czytaj dalej

W trzeciej części serii chciałbym ukazać łatwość z jaką przy pomocy EmguCV można dokonywać przekształceń obrazu. W tym poście skoncentruję się na 3 przekształceniach: Odbicie lustrzane (Flip), Obrocie, Skalowaniu.

Czytaj dalej

W poprzednim wpisie wspomniałem o metodzie ToBitmap klasy Image pozwalającej na konwersję klasy Image na klasę System.Drawing.Bitmap, co pozwala na używanie wyniku obróbki obrazu w kontrolkach Windows Forms. Jednak taka konwersja nie należy do najszybszych operacji, po za tym powoduje zwiększenie zużycia pamięci, ponieważ obraz jest przechowywany w pamięci w dwóch postaciach. Ponieważ najczęstszym zastosowaniem obrazów jest ich wyświetlanie do EmguCV została dodana kontrolka ImageBox.

Czytaj dalej

2014-06-10 22:43:35

Amatorskie spojrzenie na EmguCV

EmguCV jest .Netowym wrapperem do OpenCV - potężnej biblioteki do przetwarzania i analizy obrazów (zarówno statycznych jak i ruchomych) oraz innych sygnałów cyfrowych.

Ważną cechą biblioteki jest fakt iż stara się ona wykorzystać jak najlepiej zasoby dostępne na maszynie na której jest ona uruchomiona, ze szczególnym uwzględnieniem karty grafiki.

Czytaj dalej