2014-09-13 12:46:19

Gdy HtmlHelper to za mało

Czytając ostatnio o rozszerzeniach do klasy HtmlHelper, stwierdziłem że w wraz z rozwojem projektu ich różnorodność może stać się trudna do ogarnięcia i przydałoby się je pogrupować, zorganizować.
Zacząłem się więc zastanawiać jak takie rozwiązanie mogłoby wyglądać. Zaznaczam przy tym że sam tego jeszcze nie doświadczyłem, a koncepcje dalej przedstawione są raczej propozycjami niż wskazówkami.

Czytaj dalej

2014-07-17 22:30:38

Sqlite - agregacja bez group by

Krótki wpis o błędzie znalezionym przeze mnie w Sqlite.

Czytaj dalej

2014-07-08 21:00:47

Co tak cicho o Build Stuff 2014?

W dniach 19-23 Listopada w Hotelu Radisson Blue Hotel Lietuva w Wilnie odbędzie się trzecia już edycja konferencji Build Stuff. Jako prelegenci wystąpi wielu znanych guru naszego półświatka min: Greg Young, Eric Evans, Hadi Hariri czy Bob Ashton.

Czytaj dalej

0xDBE jest nowym narzędziem do zarządzania bazami danych stworzonym przez JetBrains. Znając R# oraz słysząc opinie o inych ich produktach można mieć nadzieję że będzie dobre. Jednak zamiast mieć nadzieję lepiej po prostu sprawdzić, a można to zrobić dzięki "Early Access Program". Skorzystał z niego Maciek Aniserowicz i wyraził się dość niepochlebnie. A więc postanowiłem sprawdzić to narzędzie sam.

Czytaj dalej

Dzisiaj krótki wpis o zachowaniu wszystkich przeglądarek, które niezwykle mnie zaskoczyło.

W formularzu znajduje się pole tekstowe, które może być albo uzupełnione z palca, albo jego wartość może być wyliczona metodą javascriptową. Po wyliczeniu wartości pole ma zostać zablokowane (przy czym wystarczy blokada interfejsu).

Czytaj dalej

Zagadnieniem do którego dotarłem w ramach moich eksploracji EmguCV jest rysowanie. 
Podstawowym narzędziem rysującym jest metoda Draw. Metoda ta ma 11 przeciążeń, które osobiście podzieliłbym na 3 grupy: Rysowanie kształtów, Wyświetlanie tekstu, Rysowanie sekwencji.

Czytaj dalej

Pomimo bardzo bogatego zestawu metod klasy Image nie robi ona wszystkiego. Więc istnieje konieczność operacji bezpośrednio na punktach składających się na obraz.

Czytaj dalej

W trzeciej części serii chciałbym ukazać łatwość z jaką przy pomocy EmguCV można dokonywać przekształceń obrazu. W tym poście skoncentruję się na 3 przekształceniach: Odbicie lustrzane (Flip), Obrocie, Skalowaniu.

Czytaj dalej

W poprzednim wpisie wspomniałem o metodzie ToBitmap klasy Image pozwalającej na konwersję klasy Image na klasę System.Drawing.Bitmap, co pozwala na używanie wyniku obróbki obrazu w kontrolkach Windows Forms. Jednak taka konwersja nie należy do najszybszych operacji, po za tym powoduje zwiększenie zużycia pamięci, ponieważ obraz jest przechowywany w pamięci w dwóch postaciach. Ponieważ najczęstszym zastosowaniem obrazów jest ich wyświetlanie do EmguCV została dodana kontrolka ImageBox.

Czytaj dalej

2014-06-10 22:43:35

Amatorskie spojrzenie na EmguCV

EmguCV jest .Netowym wrapperem do OpenCV - potężnej biblioteki do przetwarzania i analizy obrazów (zarówno statycznych jak i ruchomych) oraz innych sygnałów cyfrowych.

Ważną cechą biblioteki jest fakt iż stara się ona wykorzystać jak najlepiej zasoby dostępne na maszynie na której jest ona uruchomiona, ze szczególnym uwzględnieniem karty grafiki.

Czytaj dalej