Pierwsza aplikacja
Programy w Arduino posiadają 2 metody:
- setup() – uruchamiana po uruchomieniu/restarcie urządzenia
- loop() – uruchamiana cyklicznie przez urządzenie
Arduino IDE posiada wbudowaną bibliotekę przykładowych projektów. Nie jestem zbyt kreatywny więc zacząłem od projektu „Blink” (File > Examples > 01. Basics > Blink).
void setup() {
pinMode(LED_BUILTIN, OUTPUT);
}
void loop() {
digitalWrite(LED_BUILTIN, HIGH);
delay(1000);
digitalWrite(LED_BUILTIN, LOW);
delay(1000);
}
W metodzie setup() znajduje się wywołanie metody pinMode(), akceptująca 2 parametry: numer pinu i tryb. Numer pinu w przypadku ESP01 może przyjmować następujące wartości 0 – GPIO0, 1 – TX, 2 – GPIO2, 3 – RX. Tryb może przyjmować wartości OUTPUT – dany pin będzie traktowany jako wyjście, INPUT – wejście i INPUT_PULLUP – wejście ale trochę inne 😉. Użyta wartość LED_BUILTIN oznacza port do którego podpięta jest wbudowany LED – w przypadku ESP01 – 2.
Metoda loop() zawiera wywołanie metody digitalWrite(), która akceptuje numer pina, oraz stan który może przyjmować wartości HIGH i LOW. Po przekazaniu wartości HIGH na danym pinie pojawia się napięcie – dioda się zaświeca. Metoda delay() wstrzymuje wykonanie programu na określony czas – bez niej ludzie oko nie byłoby w stanie dostrzec mrugania.
Jedna odpowiedź do “IoT z wykorzystaniem ESP8266”